En.Nuffnang

Tuesday, February 15, 2011

Nak Try Niaga Plak

Merujuk kepada perkara di atas (hahaha xbley blah nye intro).... okay2..straight to the point,sebenarnye nk buat promosi tentang bisnes yg baru aku ceburi... Bisnes ni dh lame wujud n sgt2 glemer pada suatu ketika dahulu.. bisnes ni dinamakan Bisnes Tudung ..ada yg buat secara online dan secara direct to customer..

Seperti yg kite dapat perhatikan sekarang, semakin ramai gadis2,wanita2 yg pakai tudung skrng semakin hari semakin maju dlm berfesyen.. terutama bab mengayakan tudung.. Pada pendapat aku la, ni adalah perkembangan yg bagus, selagi tidak bertentangan dgn cara Islam... Contohnye,pakai tudung tp pakai baju jarang,pakai tudung tp seluar dh nk dkt lutu dh...etc etc etc.... tp yg tu, org tu kene pikir sendirik laa kan?? semua dh besar panjang dah dan nawaitu dia pakai tudung... (adeh,rase cam org baek2 sgt plak naep camni,maafkan sy..maafkan sy ;p) Dengan perkembangan inilah,aku cuba utk menjalankan jgk bisnes ni...bg aku bisnes ni masih relevan utk diceburi...

malas laaa merepek byk2....(hahaha bley x wat alasan camtu) sebenarnye aku ceburi bidang ni pada mulanye , nk support adik sepupu aku (Nini) yg belajo kt Uitm Dungun.. aritu time kitorang lepak2,dia ade bgtau nk jual shawl coz ade laa 2,3 org kwn2 seangkatan dgn dia duk gilerkan shawl tp pyh nk dpt stok... biase nye dorang dptkan shawl kt Pasar Malam Dungun (yg sgt best cari makanan2) selain tu,dorang kene cari Online laaa... tp nak kene byr postage agi...klu xde alternatif lain,gegurl akan beli je online kan??hahaha So memandangkan aku pn mmg kt KL,senang nk cari stok kt Jalan Tar tu, maka Nini mtk tlg laa aku jd supplier dia.... aku mmg minat nk berniaga dr dulu.. maka disitulah bermulanye episod kami sebagai peniaga hunggas-hunggasan ( simbolik btoi,nk bgtau kecil-kecilan je tu)... Rezeki masing2 kan,mana tau rezeki kami di sini...

oklahh.... klu korang nk tgk koleksi tudung kami... sile laa search CNie Collection kat Facebook............... doakan bisnes ni berjalan lancar ye....

sekian terima kasih, kerjasama anda sangatlah di hargai...

yang benar,
ct twinkle :)

No comments: